Under Construction...

If something is hard for you to do, doesen`t mean its impossible

Thursday, March 08, 2007

Kristin gjør ting hun ikke kan

Det er ikke bare Harald og Thomas som gjør ting de ikke kan. Jeg er for tiden i Hemsedal og jobber som frivillig på KRIK høyfjellsenter, i tillegg til dette holder jeg på å sette Norgesrekord i å prøve meg på ting på ski som jeg ikke kan. Læringskurven kunne nok vært brattere hvis jeg selv kunne bestemme. Men det er bare å innse at min motoriske gullalder var over for ca 20 år siden, så det er vel bare naturlig at ting tar litt lenger tid. Her kommer en liste over hva jeg hadde tenkt å lære meg før jeg kom hit.

Ski mål for oppholdet:
lære 180
lære 360
lære å grabbe
tørre å kjøre på de store hoppene i "rød parken"
prøve å ha kontroll når jeg kjører på de store hoppene i "rødparken"
lære å raile...dvs først tørre å raile
lære å skjøyte (her er det snakk om på langrennski...)

Det kommer nok ikke som et sjokk, men jeg er ikke spesielt god i å kjøre park. Faktisk så har jeg aldri kjørt noe særlig park før jeg kom til Hemsedal. Det har derimot mine kjære frivilligekollegaer og nye venner her oppe; Henrik, Anne Marit og Audun. De er ikke bare litt flnke til å kjøre park - de er veldig flinke. Så nå har jeg hengt på dem i to uker for å prøve og snappe opp litt tips. Dette funker til en hvis grad, det finns bare et par negative ting med det: at jeg konstant sinker de andre, at jeg er kronisk dårligs i alt på ski...og at jeg er livredd for å slå meg mesteparten av dagen.

..."men, men" har jeg tenkt; jeg er ihverfall flink til å kjøre løsssnø, og det går ikke å være flink i alt=) Denne illusjonen raknet til de grader på tirsdag da jeg pumpet pudder sammen med de andre som var skiinstuktører for Nordfjord folkehøgskule denne uka. Kan si jeg ble frakjørt for å si det sånn... og hvem var det de måtte vente på? Hvis du svarte Kristin på det spørsmålet er det riktig svar. Jeg har derfor i løpet av dennne uka gått fra en "Løssnøkjører som prøver å lære jibbing", til å være en telemarkkjører som prøver å lære løssnøkjøring og jibbing. Greit å få justert litt på selvinnsikten=)Så nå står løssnø kjøring i skog og på lista...

Skulle ønske at jeg nå etter 16 dager kan skryte på meg at jeg hat lært meg ihvertfall halvparten av ferdighetslista mi-det hadde vært løgn. Så her kommer den foreløpige lista:

Ski-ting Kristin (nesten) har lært seg:
hopper 180 på små hopp (men ofte blir det bare 170)
tørr å hoppe på noen av de store hoppene i rød parken
har begynt å kjøre over railen (kan vel ikke akkurat kalle det ekte railing ennå)
kjørte ned en trapp på ski (dette var kun pga gruppepress, og stod ikke på den opprinnelige lista)
har fått skjøyte intruksjon en dag av Tarjei

Flaks for meg at dette ikke er kun er en konkurranse med meg selv, hvis ikke hadde jeg ligget dårlig an. Hvis jeg lærer meg noen fantastiske triks i løpet av uka kommer jeg sikkert til å legge det ut med bilde. Hvis ikke det kommer noe mer oppdateringer om ferdighetene mine er det A) fordi jeg har fått ødelagt all form for selvtillit og ikke orker å skriver mer om det, eller B) Jeg ikke gidder å bruke tid på å legge det ut på bloggen.

Dagens motto 1: Du må gjøre minst en ting hver dag som du er redd for for å volse som menneske!
Dagens motto 2: Even though something is hard for you, doesen`t mean it`s impossible!
Dagens motto 3: No guts no glory!
Dagens motto 4: All glory comes from daring to begin!

11 Comments:

  • At 9:32 PM, Blogger Tor Gunnar said…

    Jeg synes du er tøff! ü

    Siterer de britiske spesialstyrkenes motto:
    "WHO DARES WINS!"

     
  • At 10:03 PM, Blogger Lise Slaattebræk said…

    Hei!!!
    Nr 1 Du kan ikke være best i alt..
    Nr 2 Du er ivertfall ikkje dåligst, Tarjei er god i skøyting, men tror ikke han slår deg i laussnøkjøring...:) Så er du drit kul ,drit bra, drit tøff, drit snill! Hils Anne Marit! Klem

     
  • At 10:39 PM, Blogger Bergljot og Eivind said…

    Høyres kjekt ut å tøffa seg i Hemsedal! Eg har tru på at du klare 360, vist ikkje så er 180 med litt sagg lika tøft.
    -koz frå eivind-

     
  • At 3:18 PM, Blogger Klara Jensen said…

    Endelig oppdatering!! Thank u, ditta va bra tidsfordriv mens eg vente på at grauten ska bli ferdig! (legge forresten merke te at du òg no inngår i kategorien blogger-som-skrive-lange-blogga)!

    Eg må sei eg e imot telemarkkjørara i park. Dåke har overhode ingenting der å gjer! Grab??? På telemark?? Pøh! Først disse dåke snowboardkjørara så faktisk finne på ting så e gøyare enn bare å kjøra i (evt utenfor) løypene, og så ska dåke plutselig bli som oss?? Feil utstyr, feil stil, feil image, feil livsstil. Hald dykk til vadmelsbukser! ;)

    Syns du e tøff eg, Kristin! Alder ingen hindring e et godt motto for deg, men husk på Lise sin regel nr.1 om at du ikkje kan vær best i alt! E jo gøy at du får meir og meir sansen for park, syns du seriøst ska vurdera å bli med te Fonna nåken daga før Action i juni. Deal??? :)

    Gler meg te samvær i Bergen ette påske! Hels kjente i Hemsedal!

     
  • At 6:13 PM, Blogger Kari Kari said…

    Du er god du Kristin! Tenker gutta fra oslo blir imponert. Ba de være snille med deg så da har de sikkert latt seg imponere. Hvis ikke må du gi en lyd så skal de få høre det!

    Gleder meg storveis til henging fra neste søndag av.Blitt utsatt for masse barnevogn prat i det siste så blir gøy når du kommer!!

     
  • At 9:52 PM, Blogger Klara Jensen said…

    Off...barnevogn-snakking...been there!! Føle med deg!!

     
  • At 11:14 AM, Blogger Wennis said…

    Ingen superframgang foreløpig på hoppingen-til alle som lurer veldig på det=)
    Tor Gunnar: Bra motto, er ikke første gangen jeg har fått ett militær motto av deg..synes å huske utrykk som "kulde er en illusjon"

    Lise: Du skulle vært med på ski her! håper det går bra med foten!

    Eivind: Vet ikke helt hvordan man gjør "sagg".. Ellers prøver jeg så godt jeg kan og tøffe meg, er jo ikke gift ennå=)

    Klara: Godt å høre at du er blitt så frisk at du har fått all frekkheten tilbake=) Angående lange blogger så burde du bare være fornøyd-d betyr at du har mye innflytelse på meg. angående telemarkkjøring i park; hvis vi skal holde oss unna parken, burde snowboardere holde seg unna fri ride! Men må nok innrømme at hadde jeg vært rik, hadde jeg nok kjøpt et par alpin twintip ski å leke med i parken, selv om det er vel som å banne i kirka i Telemark miljøet.

    Kari: lover at jeg ikke skal snakke noe om barnevogner!

     
  • At 10:56 PM, Blogger kire snah said…

    Hei. Kult å høre hvordan du har det i fjellheimen. Syntes kanskje du har blitt litt hipp og kul... Før forbandt vi deg med lange vandringer over vidda. Og nå skjønner vi ingen ting av jabbing, gribbing, twintips, q-tips, park osv...Nei, snakk norsk, helst nynorsk.
    Jeg har det bra. Jobben på marienlyst er en drøm som går i oppfyllelse. Lite jibbing og grabbing, men mye streaming, blokking, speaking og publishing. Dama til broderen din er forresten leder på en ungdomsklubb på Bjølsen sammen med dama mi. Håper vi sees snart. Skal til kristiansand i helga!

     
  • At 1:55 PM, Blogger Martin said…

    Vi skal ansette en tekstforfatter, Kristin! Du skriver bra.

     
  • At 11:30 AM, Blogger Henrik said…

    BLOGG SISTEN... haha, du har den. sjekk siden min for mere info..

     
  • At 10:59 AM, Blogger Anette said…

    Godt å ha deg hjemme igjen, Kristin! Og kjekt å se en oppdatering på bloggen:)
    Informerer deg om at du "har den" i bloggetikken! Se bloggen min for mer informasjon:)

     

Post a Comment

<< Home